Een krediet is een verbintenis en moet worden terugbetaald. Controleer vooraf je terugbetalingscapaciteit.

Je opbrengst verhogen met FLOA

Verwijder betaalbarrières voor je klanten, en elimineer het risico van wanbetaling voor jezelf.

Verbetering van de KPI's met Floa Pay FLOA testen
  • Photo Florent Mermet Bouvier, Cdiscount
    Florent Mermet-Bouvier Commercieel directeur Cdiscount
    “70% van onze klanten gebruikt het”

    Betaling in meerdere termijnen is een essentieel onderdeel van ons aanbod en DNA, daarom bieden we onze klanten de optie om in 4x te betalen voor kleinere winkelmandjes vanaf €50. Voor winkelmandjes met grotere waarde (vooral het geval voor reizen), gebruikt bijna 70% van onze klanten deze mogelijkheid.

  • Photo Maxime Gainnier
    Maxime Gainnier Marketing SFR
    "Zeer vlotte verkooptrajecten"

    Een van de voordelen van FLOA is de kwaliteit van het FLOA-traject. Hierdoor kunnen wij zeer vlotte verkooptrajecten bewerkstelligen, om zo de best mogelijke klantenervaring te garanderen zonder het totale verkooptraject te veranderen.

  • Foto May Berthelot
    May Berthelot Reputatiemanager Leboncoin
    "Nieuwe klanten"

    Dankzij FLOA is het totaalbedrag van onze gemiddelde winkelmand verhoogd. Daarbovenop heeft FLOA ons in staat gesteld om nieuwe klanten te werven voor wie betaling in meerdere termijnen erg belangrijk is. Zonder deze mogelijkheid zouden deze klanten nooit zijn overgestapt.

Verbeter je KPI’s

+25%

op je gemiddelde winkelmandje, door de ontwikkeling van multi-product verkoop

x 2

voor je gemiddelde winkelmandje bij kosteloze transacties

+20%

op je conversiepercentage, door de belemmeringen op betalingen te verminderen

Nieuwe klanten aantrekken

De aangeboden betaalmethoden zijn het op twee na belangrijkste criterium om een winkel of handelaar te kiezen.* Door betaling in termijnen aan te bieden kan je tot 25% nieuwe klanten aantrekken.

+25%

Bestaande klanten behouden

Het stimuleren van verkoop betekent ook zorgen voor bestaande klanten die hierdoor sneller willen terugkomen. Dankzij FLOA stijgt het aantal herhalingsaankopen gemiddeld met 20%.

20%

Minder betaalfouten

Minder geweigerde betalingen, minder frustratie voor jou en je klanten. Onze oplossing laat het aantal betaalfouten dalen tot -7%!

tot -7%

Verbetering van het bevestigingspercentage

Door betaling in meerdere termijnen te integreren kan je bevestigingspercentages van 25 tot 60% bereiken.**

25 tot 60 %*

De FLOA-invloed op onze klanten

Center parcs

2e

meest gebruikte betaalwijze

+20%

op het gemiddelde winkelmandje

15%

van het bevestigingspercentage

RED

1e

meest gebruikte betaalwijze

+33%

op de gemiddelde winkelmand

60%

van het bevestigingspercentage

Verbetering van de conversie met  betaling in meerdere termijnen

Ontdek onze succesverhalen

Lees meer over onze impact bij partners die FLOA gebruiken.

RED & SFR casestudy

Geïmplementeerde oplossingen die gepersonaliseerd zijn aan het doel, product en parcours voor beide merken.

Lees meer

Pierre & Vacances casestudy

Van de betaling een aanwinst maken voor de aankoopervaring om zo de waarde van het gemiddelde winkelmandje te verhogen.

Lees meer