Een krediet is een verbintenis en moet worden terugbetaald. Controleer vooraf je terugbetalingscapaciteit.

Gepubliceerd op 01/07/2024

De voordelen van gesplitste betaling wat betreft gezondheid | Interview

Floa positioneert zich als een erkende expert in tal van sectoren dankzij haar innovatieve oplossing voor gesplitste betaling. Om de uitdagingen en realiteit van elke sector beter te begrijpen, hebben we besloten om een reeks interviews met de specialisten van FLOA te lanceren. In deze eerste editie kijken we naar de gezondheidszorg, een snel veranderende markt die een strategisch ontwikkelingspotentieel biedt voor gesplitste betaling. Hugo Dufrien, Sales Business Developer1 gespecialiseerd in deze verticale markt, deelt zijn analyse en visie met ons. 

De voordelen van gesplitste betaling wat betreft gezondheid | Interview De voordelen van gesplitste betaling wat betreft gezondheid | Interview

Wat is uw visie op gesplitste betaling in de gezondheidszorg?

De gezondheidszorg is zeker een van de gebieden die het belang van gesplitste betaling het best illustreert. Zoals blijkt uit het Kantar-onderzoek van 20232, gebruikt 76% van de Europeanen deze oplossing om met onverwachte situaties om te gaan. En wat is er onverwachter dan de uitgaven voor gezondheidszorg?

 

Of het nou gaat om menselijke of diergeneeskundige zorg, de rekeningen kunnen snel oplopen. Het bedrag dat overblijft na de vergoedingen kan bijzonder hoog zijn. Enkele honderden euro's betalen voor een bril, een gehoorapparaat of tandheelkundige zorg betekent voor veel gezinnen een aanzienlijke financiële uitgave.

 

Met gesplitste betaling kun je deze onverwachte uitgaven spreiden over meerdere maanden.

 

Wat is uw visie op gesplitste betaling in de gezondheidszorg?

Wat zijn momenteel de belangrijkste trends en uitdagingen in de zorgsector?

Zorgprofessionals worden tegenwoordig geconfronteerd met twee grote trends die een aanzienlijke impact hebben op hun bedrijfsmodel en de financiële situatie van hun patiënten.

 

Enerzijds is er een geleidelijke vermindering van de dekking van de ziektekosten door de staat en de ziektekostenverzekeraars. De vergoedingspercentages dalen, terwijl de eigen bijdrage voor patiënten onverbiddelijk stijgt. Laten we het voorbeeld van hoorapparaten nemen: voor een apparaat van klasse II vergoedt de zorgverzekeraar slechts 60% op basis van een tarief van maximaal € 400 per oor3. De meerprijs moet volledig door de patiënt of zijn/haar aanvullende verzekering worden betaald. Deze situatie komt ook veel voor in andere gebieden, zoals optische of tandheelkundige zorg, waar het ingewikkeld wordt om de gezondheidsrekeningen te betalen.

 

Tegelijkertijd waren zorgprofessionals tot nu toe verplicht om het overgebleven bedrag zelf te financieren, door gratis betaaloplossingen aan hun klanten aan te bieden. Een oplossing die op de lange termijn onhoudbaar was.

 

Wat zijn momenteel de belangrijkste trends en uitdagingen in de zorgsector?

Hoe is de markt van BNPL4 in deze sector geëvolueerd?

Geconfronteerd met deze ongunstige ontwikkelingen begint de gezondheidszorg zich te wenden tot innovatieve financieringsoplossingen zoals gesplitste betaling. Deze markt is echter nog niet volwassen voor dit type aanbod.

 

Maar de kansen zijn reëel. BNPL (Buy Now Pay Later)4 is geleidelijk aan een welkom alternatief.

 

Deze trend speelt ook in op de toenemende vraag van de patiënten zelf, die meer financieringsoplossingen willen voor hun medische ingrepen. Het is daarom in het belang van zorgverleners om zich uit te rusten met dergelijke diensten om te voldoen aan de nieuwe behoeften van hun cliënten. .

 

In navolging van een pionier als Floa, nu aanwezig in meer dan 600 dierenklinieken in Frankrijk, zal deze bloeiende markt naar verwachting de komende jaren in populariteit toenemen. .

 

Hoe is de markt van BNPL<sup>4<sup> in deze sector geëvolueerd?

Hoe voldoen de oplossingen van Floa aan de behoeften van deze markt?

Om deze overgang naar gesplitste betaling in de medische sector te ondersteunen, heeft Floa een reeks diensten ontwikkeld die perfect zijn aangepast aan de uitdagingen van de sector. Naast gebruiksvriendelijke technische oplossingen en tools voor gecentraliseerd beheer van stromen ligt de nadruk op het ondersteunen van zorgverleners.

 

Er worden speciale opleidingsprogramma's aangeboden aan nieuwe partners om hen te helpen de verschillende diensten van Floa te integreren en onder de knie te krijgen. Er wordt ook persoonlijke ondersteuning geboden aan grote netwerken van klinieken of instellingen, met een versterkte educatieve component voor een beter begrip door alle teams.

 

Wat de patiënten betreft, heeft Floa haar oplossingen ontwikkeld om aan hun specifieke behoeften te voldoen.

 

Met deze ondersteuning van het begin tot het einde kan FLOA zich positioneren als een belangrijke speler op het gebied van gesplitste betaling in de medische sector.

 

Hoe voldoen de oplossingen van Floa aan de behoeften van deze markt?

Wat zijn uw doelstellingen en hoe gaat u om met de spelers in de medische sector?

De teams van FLOA stellen zich dagelijks ten doel om hun sectorexpertise in de verf te zetten en inzicht te krijgen in de specifieke problemen waarmee handelaars worden geconfronteerd, afhankelijk van hun specialiteit. Om dit te bereiken, wordt er regelmatig informatie verzameld, in combinatie met een constante uitwisseling met de verschillende actoren tijdens speciale evenementen of gerichte bijeenkomsten. Onze aanwezigheid in het veld is essentieel, zoals blijkt uit de FLOA-stands op grote professionele congressen, zoals het congres van audiologen.

 

Wanneer een nieuwe winkelier zich bij FLOA aansluit, wordt volledige ondersteuning geboden. Dit begint met de voorbereiding en het beheer van de eerste bijeenkomst, gevolgd door de precieze definitie van de behoeften en een actieplan voor de implementatie, de uitrol van opleidingen en de verspreiding van oplossingen binnen het netwerk van de winkelier. Vervolgens worden de diensten geactiveerd.

 

De ondersteuning wordt dan op lange termijn voortgezet, met regelmatige opvolging, updates van omzetcijfers en webinars voor permanente opleiding. FLOA onderscheidt zich ook door haar telefonische ondersteuningsdienst die van maandag tot en met zaterdag beschikbaar is om vragen van winkeliers te beantwoorden.

 

Het doel blijft om de behoeften zo goed mogelijk in kaart te brengen om oplossingen te ontwikkelen en de toegang tot betalingsoplossingen in meerdere termijnen te optimaliseren, een echte uitdaging als het gaat om de toegang tot gezondheidszorg voor patiënten.

 

Bent u actief in de gezondheidszorg? JLIB_HTML_CLOAKING, onze toegewijde expert, is beschikbaar om u te helpen bij de invoering van betalingsoplossingen in meerdere termijnen. Verbeter de betaalervaring van uw klanten door vandaag nog contact met ons op te nemen!

 

Wat zijn uw doelstellingen en hoe gaat u om met de spelers in de medische sector?

en demo aanvragen

Wilt u FLOA proberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze dienst!

Een demo aanvragen

Welkom op de blog van FLOA !

Welkom op onze blog! Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!

Zij vertrouwen ons!

Vraag een demo aan

Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!

Vraag een demo aan