Home
FLOA: UX-expertise valt voortdurend in de prijzen
Gepubliceerd op 20/09/2023
FLOA: UX1-expertise valt voortdurend in de prijzen
Sinds de oprichting is het de missie van FLOA om diensten en producten te ontwikkelen die het dagelijks leven van klanten vergemakkelijken. Maar voor ons betekent het leven makkelijker maken voor consumenten ook het verbeteren van hun ervaring, of dat nu is met soepelere klanttrajecten, snelle processen of innovaties die voorzien in echte behoeften.
Caroline Rosset (onze manager digitale marketing en acquisitie) bevestigt dit. UX1 staat centraal in al onze strategieën en in alle ontwikkelingen die bij FLOA tot stand komen. Onze experts en hun teams bestuderen dagelijks irritaties van klanten (elementen die hen storen tijdens hun traject). Deze analyses zijn essentieel voor het ontwikkelen van nieuwe oplossingen en nieuwe diensten die de gebruikerservaring verbeteren.
Het doel van FLOA is om onze klanten steeds eenvoudigere en soepelere ervaringen te bieden.
Hoe? Dankzij een voortdurend verbeterde UX1! Of het nu gaat om consumenten of winkeliers, de klantervaring staat centraal in alle FLOA-projecten. We integreren UX1 volledig in onze bankinnovatieprocessen. We zijn altijd op zoek naar manieren om een en ander soepeler te laten verlopen en zo het klanttraject te vereenvoudigen en de hoeveelheid in te voeren persoonlijke gegevens te verminderen.
In dit digitale tijdperk zijn consumenten op zoek naar gemak, meer flexibiliteit, vlotheid en directheid. 80% van hen is eerder geneigd een aankoop te doen wanneer merken een gepersonaliseerde ervaring2 bieden. Bij FLOA begrijpen we deze nieuwe toepassingen niet alleen, maar hebben we ze ook volledig geïntegreerd. We willen bereiken dat de toegang tot financiële diensten eenvoudiger wordt en alle bestaande obstakels en beperkingen weggenomen worden om betalingen makkelijker te maken. We hebben gekozen voor een 100% digitale bank die absoluut klantgericht is.
En FLOA werd bij de Content Square UX1 Awards in 2023] beloond in de categorie “Beste conversiefunnel”3. Deze prijs is alleen maar een bevestiging van de kwaliteit van de online ervaring die we onze klanten bieden. De jury benadrukte zowel onze sterke personalisatiestrategie als onze transparante aankooptrechter die rekening houdt met toegankelijkheid.
"De klantervaring staat centraal in onze strategie en in al onze ontwikkelingen. We geven een duidelijke belofte af aan onze klanten en partners: bankieren vereenvoudigen. Om dit te kunnen doen, identificeren en analyseren we voortdurend irritaties bij klanten, met name via datarapportage4 op Contentsquare en via feedback van onze interne afdelingen (met name klantrelaties). Dankzij deze analyses kunnen we nieuwe oplossingen ontwikkelen voor het verbeteren van onze klanttrajecten en nieuwe diensten lanceren"
, aldus Caroline Rosset, manager digitale marketing en acquisitie
Het belang van testen voor het verbeteren van onze klantervaring
Bij FLOA hebben we aan innovatieve ideeën geen gebrek: betaling in 4 termijnen5, minileningen6, elektronische handtekeningen, enz. En om deze resultaten te bereiken hebben we altijd de klantervaring voor ogen, die ultravlot moet verlopen. We investeren ook snel in de nieuwste technologieën om onze UX1-expertise voortdurend te kunnen ontwikkelen.
Daarom werken we samen met Content Square om het gedrag van gebruikers op onze website en mobiele app te analyseren en te begrijpen. Zo kunnen we bijvoorbeeld gebieden identificeren waar de UX1 of knelpunten kunnen worden verbeterd. En wat betreft tracking tools7, hebben we geen van de op de markt beschikbare tools geschikt bevonden. Dus hebben we onze eigen oplossing ontwikkeld voor het registreren en analyseren van gebruikersgedrag.
"We ontvingen een prijs van Google zonder dat we ons hadden aangemeld (we werden automatisch geïdentificeerd) voor formuliertransformatie op een SEA8 -landingspagina: het traject van de landingspagina8 naar het einde van het formulier. We zijn ook erkend door Contentsquare en AB Tasty voor de kwaliteit en prestaties van onze conversietrechters."
- Caroline Rosset, manager digitale marketing en acquisitie.
Grenzen verleggen om het allerbeste te vinden
Bij FLOA dagen we onszelf elke dag uit om de gemakkelijkste producten en oplossingen voor onze klanten te ontwikkelen:
- 100% digitaal aanmeldproces,
- krachtige chatbots9 die snelle en gepersonaliseerde antwoorden kunnen geven op binnenkomende verzoeken,
- maximale databeveiliging,
- risico en fraudepreventie,
We verleggen onze grenzen om innovatieve producten te ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van onze gebruikers. We gebruiken de beste tools die op de markt verkrijgbaar zijn om behoeften en verwachtingen vast te stellen en oplossingen te creëren die hieraan voldoen. We denken altijd outside the box en mobiliseren al onze talenten om de gebruikerservaring voor onze klanten te verbeteren.
"We gebruiken de beste tools die op de markt verkrijgbaar zijn om behoeften te identificeren en altijd voorop te lopen, we houden ons aan onze doelen en verleggen onze grenzen. En als we op de markt niets kunnen vinden dat goed genoeg presteert, ontwikkelen we tools in-house: vandaar dat we onze ultranauwkeurige interne tracking tool zelf ontwikkeld hebben."
- Caroline Rosset, manager digitale marketing en acquisitie.
Vraag een demo aan
De FLOA-oplossing ook eens uitproberen? Simuleer een aankooptraject in meerdere termijnen met de interfaces van een echte e-commerce site!
Vraag een demo aan
Welkom op de blog van FLOA !
Welkom op onze blog!
Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!
Vraag een demo aan
Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen?
Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!
Vraag een demo aan