Home
Vijf tips om uw gemiddelde winkelmandje een boost te geven
Gepubliceerd op 07/12/2022
Vijf tips om uw gemiddelde winkelmandje een boost te geven
Zoals bekend is het in de e-commerce veel gemakkelijker om het gemiddelde winkelmandje van uw klanten te vergroten dan nieuwe prospects te werven. Deze optie blijft de beste hefboom om de winstgevendheid van uw bedrijf te verbeteren. Hier zijn onze vijf tips om de gemiddelde winkelmand van uw klanten een boost te geven en zo uw omzet te verhogen!
1 - Cross-selling*
Hoe kunt u uw klanten meer laten uitgeven? Om de gemiddelde winkelmand te verhogen, past u de kruisverkooptechniek 'crossselling*' toe. Dit is een van de krachtigste: u zet uw klant ertoe aan meer artikelen te kopen dan verwacht.
Hoe? Het is heel eenvoudig. Bied een aanvullend artikel aan, bijvoorbeeld een laptophoes, een mat en een muis, aan iemand die net een laptop heeft gekocht.
2 - Bundling**
Deze marketingstrategie biedt vaste kortingen aan klanten die meerdere artikelen kopen. Met bundling (gebundelde verkoop) kunt u de klantentrouw vergroten en hun budget optimaliseren door de eenheidsprijs van elk artikel te verlagen. Aan uw kant betekent de toename van het volume van de winkelmandjes een nettotoename van uw omzet. Hoe gebruik ik Bundling?
Als uw klant bijvoorbeeld twee T-shirts koopt, krijgt hij de derde gratis.
3 - De countdown-aanbiedingen
Hoe creëert u een 'sense of urgency' om uw klanten tot kopen aan te zetten? Door gedurende een vooraf bepaalde periode commerciële aanbiedingen te lanceren! Uw klanten zullen snel moeten handelen om geen goede deal te missen.
Informeer bezoekers bijvoorbeeld in de aanloop naar Kerstmis over het aantal resterende uren om een bestelling te plaatsen. Door snel te beslissen, profiteren zij van een actieprijs en ontvangen zij hun cadeaus op tijd.
4 - Gratis levering vanaf een bepaald bedrag
Heel veel klanten willen geen leveringskosten betalen. Maak hier gebruik van door een minimale bestelwaarde in te stellen om te profiteren van gratis levering. Dit foefje zal hen ertoe aanzetten om meer te kopen! De meeste van uw klanten kopen liever een artikel meer dan dat ze transportkosten moeten betalen.
Goed om te weten: het wordt voor uw klanten nog gemakkelijker om gratis levering te krijgen als u hen een betaling in meerdere termijnen aanbiedt. Hoezo? Dat ontdekt u in het volgende gedeelte!
5 - De BNPL (Buy now pay later***)-betaalmethodes om uw gemiddelde winkelmandje een boost te geven
Welke betaalwijze verhoogt het winkelmandje het meest? Dat is zonder twijfel de optie 'Buy Now Pay Later'! Met het principe 'koop nu, betaal later' komt ons FLOA-aanbod tegemoet aan de behoeften van consumenten. We hebben gemerkt dat alle demografische categorieën deze tendens om in termijnen te willen betalen, volgen. In Frankrijk maakt meer dan 1 op de 3 Fransen gebruik van deze betaaloplossing. Volgens ditzelfde onderzoek(1), zijn 6 op de 10 Europeanen bereid van winkel te veranderen om te kunnen profiteren van betaalmethodes.
Als e-verkoper of winkelier heeft dit BNPL-concept een drievoudig voordeel voor u:
-
U behoudt en wint nieuwe klanten met een gemiddeld mandje tot X2(2) met een geslaagde klantervaring;
-
U verhoogt uw omzet door consumenten de mogelijkheid te bieden in meerdere termijnen te betalen en zo te profiteren van aanbiedingen, of het ongemak van bankkaartlimieten te vermijden;
-
U wordt direct en volledig betaald, aangezien wij de dekking van onbetaalde rekeningen op ons nemen. Bied uw klanten daarom nu de FLOA-optie aan!
Om uw gemiddeld winkelmandje te verhogen, gebruikt u idealiter deze vijf methoden. Terwijl de eerste vier afhankelijk zijn van een verkoop- en marketingstrategie, kan de vijfde in slechts enkele dagen worden geïmplementeerd.
Ons laatste nieuws
Een succesvolle Black Friday* in 5 stappen
Vijf tips om uw gemiddelde winkelmandje een boost te geven
Een demo aanvragen
Wilt u de FLOA aanbieding uitproberen? Neem contact op met ons team voor een live demonstratie van onze dienst!
Een demo aanvragen
Welkom op de blog van FLOA !
Welkom op onze blog!
Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!
Vraag een demo aan
Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen?
Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!
Vraag een demo aan