Home
Gesplitste betaling in de autosector ter ondersteuning van de klanten
Gepubliceerd op 30/05/2023
Gesplitste betaling in de autosector ter ondersteuning van de klanten
10%! Dit is de stijging van de kosten van autoreparaties in 2022, volgens de barometer van IDGarages¹. Door de langere levertijden van nieuwe auto's wordt de hele sector getroffen en stijgt de prijs van tweedehands auto's. En met de stijgende inflatie en lage koopkracht houden automobilisten steeds vaker hun auto. Het resultaat: een hogere onderhoudsfactuur.
Als autohandelaar kunt u twee vliegen in één klap slaan: uw klanten ondersteunen en uw omzet verhogen door betaaloplossingen aan te bieden die niet langer beperkt zijn tot de aanschaf van een nieuwe auto! Ontdek hoe betalen niet langer een probleem is, maar de oplossing wordt.
De automarkt onder druk: financiële gevolgen voor consumenten
De autoverkoop neemt in snel tempo af
De gezondheidscrisis van 2020 heeft zijn sporen nagelaten: we weten niet meer of we elkaar moeten begroeten met een kus of elleboog, en de verkoop van nieuwe auto's is volgens de Europese vereniging van autofabrikanten (ACEA)(2) in 2021 in Europa met 22% gedaald. Resultaat? Tussen 2020 en 2022 bedroeg de daling ongeveer 30% ten opzichte van het niveau van vóór de crisis. Tekorten aan halfgeleiders, stijgende grondstof- en energiekosten, toenemende Europese milieunormen ... Genoeg!
Ook Frankrijk wordt niet gespaard. "We zitten structureel in een markt die sinds 2019 met een derde in volume is gedaald", zegt François Roudier, hoofd communicatie van het PFA, het Franse automobielplatform(3). Ook de tweedehandsmarkt loopt terug. Na het jaar 2021 dat een hoge vlucht nam, zal 2022 met meer dan 10% krimpen (volgens de Franse NGC-gegevens (4)). Een situatie die ook de motorfietsmarkt niet spaart.
De auto in meerdere termijnen betalen: de oplossing om de rekening te spreiden
De studie die we in 2021 samen met Kantar hebben uitgevoerd, toont aan dat consumenten geïnteresseerd zijn in een betaling in meerdere termijnen: 37% van de automobilisten hebben al eens gebruikgemaakt van een uitgestelde betaling(6). De uitgaven in de autosector staan op de vijfde plaats van aankopen die in meerdere termijnen betaald worden.
Dus bent u klaar om ook de sprong te wagen? We laten u graag kennismaken met deze betaalmethode die de verkoop zal vereenvoudigen!
De FLOA-betaling in 3 keer: eenvoudig en snel te implementeren
In de afgelopen 20 jaar hebben wij een heel eenvoudige oplossing ontwikkeld waarmee uw klanten hun onderhoudsfactuur in meerdere termijnen kunnen betalen. Het kan worden aangepast aan het bedrag (van enkele tientallen tot enkele duizenden euro's) en is zeer eenvoudig te implementeren, waarbij slechts één ding van uw klant wordt gevraagd: zijn/haar bankkaart.
Waarom is deze oplossing succesvol? Omdat het een eenvoudige en snelle oplossing is. Het is geschikt voor alle spelers op de mobiliteits- en automarkt: garages, dealers, winkels, enz. Het enige wat u nodig heeft is internettoegang via een computer, tablet of smartphone. Uw klant registreert zijn/haar gegevens (naam, voornaam, adres, e-mail en bankkaartnummer), ontvangt direct een e-mail of SMS met een betaallink, en ... dat is het.
De betaling in meerdere termijnen is bevestigd.
Waarom FLOA kiezen als een gesplitste betaaloplossing?
Allereerst omdat het een eenvoudige en vlotte oplossing is. Binnen een paar minuten is de betaling uitgevoerd. Het was nog nooit zo eenvoudig om de onderhoudsbeurt van de auto in meerdere termijnen te betalen. Dit geldt ook voor het betalen van de huur van een elektrische step of de onderhoudsbeurt van een motor! Het geldt eigenlijk voor alles.
Ten tweede omdat het bijdraagt aan de groei van uw bedrijf. Betaling in meerdere termijnen is een krachtige hefboom om uw klanten te ondersteunen en tegelijkertijd uw omzet te laten groeien. Kortom, het is een win-winoplossing voor iedereen: de klant en u, als professional, die hiermee geldproblemen voorkomt. Als u voor gesplitste betaling kiest, wordt u direct en volledig betaald. FLOA zorgt voor de rest.
Tot slot, omdat wij de pioniers zijn van de betaling in meerdere termijnen. 1 op de 3 gesplitste betalingen in Frankrijk verloopt via onze diensten en wij ondersteunen meer dan vier miljoen klanten in Europa.
Om ons aanbod continu te verbeteren, hebben wij een peiling gehouden onder onze gebruikers. De uitkomst is erg bevredigend: we zijn verkozen tot Klantenservice van het Jaar 2023 in Frankrijk in de categorie 'Betaaloplossingen'. Aan de professionele kant hebben veel garages en onderdelenhandelaren vertrouwen in ons: Oscaro, Point S, Suzuki …
Dus ... bent u klaar om het leven van uw klanten te vereenvoudigen ?
Betalen voor de onderhoudsbeurt van de auto in meerdere termijnen is een eenvoudige oplossing om klanten te helpen hun kosten te betalen. FLOA ondersteunt u met een vlotte, snelle en 100% digitale ervaring. U kunt desgewenst zelfs in 3 termijnen laten betalen.
Wilt u deze oplossing aanbieden om uw klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken? Neem contact met ons op. Ons toegewijde team beantwoordt graag uw vragen.
Ons laatste nieuws
De psychologie van urgentie in e-commerce: vijf tactieken om mensen tot een aankoop aan te zetten
FLOA, expert in gesplitste betaling, ondersteunt de toerismesector.
Een demo aanvragen
Wilt u FLOA proberen? Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze dienst!
Een demo aanvragen
Welkom op de blog van FLOA !
Welkom op onze blog!
Wij hebben deze voor u gemaakt als dagelijkse ondersteuning. Zo ontcijferen we betaaltrends, delen we de best practices van al onze partners met u en inspireren we u met verbluffend mooie projecten! En dat alles op zijn FLOA's!
Vraag een demo aan
Het FLOA-aanbod ook eens uitproberen?
Neem contact op met onze teams voor een live demonstratie van onze diensten!
Vraag een demo aan